miercuri, 8 decembrie 2010

Toată lumea afară!


Îi înţeleg pe cei care, spre binele meu îmi recomandă să mă iau şi să mă duc cât vad cu ochii în lumea largă, departe de ţărişoara mea. Şi le mulţumesc pentru grijă, fără pic de ironie.

Voi scuti cititorul de clişeele de genul "eu îmi iubesc ţara", iubirea a ajuns să fie mai folosită decât eternul "pizda mă-tii" şi drept urmare a devenit derizorie şi la îndemâna oricărui escroc. De la absolvirea facultăţii, petrec cam 4-6 luni pe an în alte ţări decât cea de origine. Nu îi condamn pe cei care au ales să trăiască în alte ţări. Este dreptul fiecăruia să spere la o viaţă mai bună, chiar dacă sintagma "nivel de trai" îmi provoacă destulă scârbă şi mă duce mai degrabă cu gândul la burţi pline decât la autostrăzi şi spitale curate. Îi înţeleg pe medicii care pleacă pe capete în ultimii ani (şi vor pleca mult timp după ce va începe să ne doară cu adevărat), exilaţi de condiţiile mizere din spitalele româneşti, de corupţia şi subfinanţarea din sistem şi mai ales de viaţa absolut jegoasă pe care ţi-o poate garanta leafa unui medic rezident, fără părinţi medici cu cabinete etc.

Îl înţeleg pe studentul şi viitorul cercetător care pleacă la o universitate din străinatate şi rămâne peste hotare - el va fi un câştig pentru omenire, chiar dacă neuronii lui nu vor mai acţiona direct întru bunăstarea şi desăvârşirea patriei mamă, care nu îi poate asigura mijloacele tehnice, logistice şi infrastructura necesară. Ce să o mai lungesc...vă înţeleg pe toţi cei care aţi plecat şi pe toţi cei care doriţi să emigraţi!

Dar de ce nu plecăm toţi? Dacă e aşa de rău în România actuală (şi har domnului, nu e prea bine!), hai să ne luăm cu toţii şi să plecăm dracului!

Departe de mine gândul de a fi un optimist incurabil şi sunt convins că este greu spre imposibil să ne ridicăm din mocirla în care ne bălăcim. Dar sunt convins că un om sănătos în România anului 2011 nu poate muri de foame! Ce-ar fi să plece EI, cei care au dus România în acest hal, şi să rămânem NOI, aceia care mai dorim să facem câte ceva? Sună patetic? O fi...Dar m-am săturat să aud că România "e o ţară de căcat" şi să văd cum de 20 de ani ne complacem în aceleaşi excremente livrate de televizor. Românul se plânge, dar se plânge prost. Degeaba îl înjuri pe Băsescu, dacă eşti bătut în cap sau te faci că nu îţi aduci aminte că actualul PDL cu actualul PSD formau acu nici 20 de anişori FSN. Că s-au separat ca să ne mintă pe noi că avem opţiuni de vot. Votăm cu câte 3 mâini la fiecare ciclu electoral oameni care "au tot fost", sperând ca nişte vite alte rezultate!

Ştiţi ceva? România nu este o ţară de căcat, e o ţară cu căcat! Care trebuie luat cu hârleţul şi în cel mai bun caz folosit ca îngrăşământ. Eu unul nu plec pentru nişte mii de euro în ţara altcuiva, să trăiesc pe infrastructura plătită din banii altcuiva şi de la distanţă să urinez pe ţara care m-a aruncat în lume (sunt destui care fac asta...)şi a cărui cultură şi tradiţii, aşa cum sunt ele, îmi influenţează gândirea, oricât aş fi eu de genial sau de oligofren.

Orice şut în fund e un pas înainte, precum orice pumn în bot e doar un bot spart! Şi în România actuală avem parte şi de unele, şi de altele. La noi nu se bagă beţe în roate, băţul e din start băgat! Acestea fiind spuse, le urez noroc şi mulţi bani celor care aleg calea străinătăţurilor şi le sărut mâna celor care se gândesc să folosească banii şi experienţa acumulată peste hotare la înfăptuirea unor chestiuni constructive "acasă". Este, şi va fi probabil şi mai greu, dar depinde de fiecare să îşi facă ordine şi curăţenie în propria ogradă, apoi să îi dea o mână de ajutor şi vecinului şi tot aşa, din aproape în aproape, să ajungem şi "sus" cu gospodăreala. Văd că a plin net-ul de oameni cu vorbe, idei şi filosofii, mulţi foarte talentaţi şi decişi. Poate ei sunt viitorul, dar haideţi să scăpăm mai întâi de actuala clasă politică. Cum? Păi imediat vin iar alegeri libere, ce mama naibii?




14 comentarii:

Lecteriţa spunea...

adevarat graisi: romanul se plange, dar se plange prost. sau mai bine zis, se plange, dar e mai mult o lamentatie de cucoana care isi cauta sarurile in geanta de cate ori o trece lesinul.
eu sunt capabila sa inteleg ca e al dracului de greu prin ceea ce trecem, ar fi bine sa ne transmita unul cu coaie chestia asta, nu Boc, care trebuie sa se suie pe scaunel ca sa-l vedem la pupitru. Adica, una e sa iasa Isarescu si sa ne spuna: ba, ati belit ....! ori la munca, ori muriti! si alta e sa iasa asta si sa mai traga cate un comunicat de presa asortat la o lege noua.

Lucian - Attila Blaga spunea...

acu si Mugurelul e acolo de niste 20 de anisori si el apare de fiecare data dupa si ne zice ce boi am fost, de parca el sta si se uita la noi de pe luna...Eu mi-as dori sa plece si el impreuna cu ei ;)

Lecteriţa spunea...

nu la banca, la guvern l+as vrea pe Isu, ca sa isi si sume spusele. Ca la banca, e easy

malaimare spunea...

Mi-e teama ca trebuie sa fie alungati toti pentru ca sunt o apa si-un pamant. Atata ticalosie de-o parte si atata impotenta de cealalta nu cred sa mai existe undeva.

Lucian - Attila Blaga spunea...

@malaimare:de perfect acord...incepem?

silavaracald spunea...

Începem!
Primul lucru: să se prezinte lumea la vot. Adică, cei care contează, nu ăia care votează după mărimea pachetului cu care au fost mituiți în campania electorală.
Deci, cred că primul lucru care să ne preocupeăsta e.

Lucian - Attila Blaga spunea...

asta inseamna ca pana la alegerile viitoare, sa NU cumva sa tacem!

silavaracald spunea...

Eu nu tac. Trebuie să găsesc însă urechi destupate când vorbesc. :)

gicacontra.eu spunea...

Deci, eu cu cine votez?
Hac!
:)

Lucian - Attila Blaga spunea...

@gigicontra: eu nu fac campanie electorala pentru nimeni - cel putin nu in conditiile si la politicenii implicati in fenomen in aceste momente - doar atrag atentia sa nu ne mai balacim in propriul balegar si, mai ales, balegarul si laturile altora.
Sa incercam sa votam asa-zisi outsideri, cu riscurile de rigoare, dar pe "astia" de acum i-am vazut in actiune si parca nu prea ne plac.
Sau, daca ai potenta necesara, de ce nu ai candida tu? Sau eu :P

Lucian - Attila Blaga spunea...

@silavaracald: exista metode de destupare a urechilor, si sunt convins ca Dumneata te pricepi cu intrebuintarea lor. Sa ne facem datoria ;)

silavaracald spunea...

Primești cu colinda? :)
http://www.youtube.com/watch?v=ZidS1Tg4LSk

Lucian - Attila Blaga spunea...

@silavaracald: primesc, dar nu dau decat de baut ;)
Multzam!

Sacratis spunea...

Buna lectura, de recomandat mai departe.